Retur & reklamation
Retur
Om du har ångrat dig eller inte är nöjd med våra produkter har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Registrera ditt återköp genom att maila team@womensync.se så kommer du få en retursedel via vår kundsupport. Ange ordernumret för köpet och anledningen till returen i mailet. När vi mottagit och kontrollerat returen återbetalar vi pengarna för varan (ej frakten). Observera att vid en retur står kunden alltid för returfrakten även om köpet varit fraktfritt.
Returer gäller inte:
– Varor med bruten eller trasig försegling/förpackning/emballage
– Varor som snabbt kan försämras eller bli för gamla
– Produkter med särskilda villkor
Kontakta Womensyncs kundsupport om du är osäker på om du kan returnera din vara eller inte.
Ej uthämtat paket
När ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-mail eller SMS till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. Om du inte hämtar ut din beställning och den skickas tillbaka till Womensync debiteras kunden för kostnader för ny frakt om kunden vill att Womensync skickar om paketet. Observera att vid en retur, även om paketet returneras på grund av att det är outlöst, står kunden alltid för kostnaden för returfrakt vilken kommer dras av när vi återbetalar pengarna för varan.
Reklamation
Om något är felaktigt med din produkt maila team@womensync.se så snart som möjligt. Ange ditt ordernummer i mailet samt bifoga beskrivning och bild på felet. Vid godkänd reklamation skickas en ny vara ut till dig. Som kund betalar du inget för returfraktsedel för den reklamerade varan eller frakten för den nya varan.
Leveranstid
Din order levereras normalt 1-3 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning till ett utlämningsställe nära dig. Undantag för leveranstiden kan förekomma beroende på fraktförhållanden.